x99dafq7

تزریق داخل مفصلی...

توسط: z.bidmeshki در 8-10-1394, 10:14

 

تزریق داخل مفصلی...



تزریق ژل هیالگان داخل مفاصل:
بمنظور جلوگیری از پیشرفت آرتروز مفاصل، کاهش درد و تورم مفاصل و تسهیل حرکات مفاصل، از تزریق هیالورونیک اسید داخل مفصل بعنوان درمان کمکی استفاده می شود.

در مفاصل زانو اغلب این تزریقها به فاصله ی یک هفته در میان و سه تا پنج مرتبه قابل انجام است. تکرار این تزریقها در صورت لزوم ، 12-6 ماه بعد امکانپذیر است.

تزریق اپی دورال:

دیسک کمر (و گردن) بعد از تخریب و پاره شدن، از محل خود خارج(فتق دیسک) شده و ایجاد درد موضعی و یا انتشار یابنده به اندام تحتانی(و فوقانی) می گردد. این درد به دو دلیل است: یکی بعلت فشار موضعی دیسک خارج شده، روی عصب و ریشه ی عصب سیاتیک و دیگری بعلت التهاب ایجاد شده در محل کنار عصب و ریشه ی سیاتیک. عمدتا" علت درد همان مورد دوم یعنی التهاب محل اطراف عصب است که با برطرف کردن التهاب ، معمولا" بیمار احساس راحتی نموده و مشکل وی حل می شود.بدین منظور از ضد التهاب استروئیدی به صورت تزریقی در محل اطراف دیسک(در فضای اپی دورال) استفاده می شود. در صورت تشخیص به موقع و انجام این تزریق توسط فرد دارای مهارت، در بیش از 80-70% موارد، منجر به بهبودی عارضه می شود.در بهقی مواردی که اینکار منجر به بهبودی نمی شود عامل اول ایجاد درد یعنی همان اثر فشاری دخیل است که در این موارد توصیه به مداخله ی جراحی می شود.

تزریق PRP:

یکی از جدیدترین و در عین حال کارآمد ترین روشهای درمانی برای تاندون وعضلات آسیب دیده، عبارت است از تزریق سرم غنی از پلاکت به محل آسیب. پلاکت دارای مواد شیمیایی زیادی است که در هنگام فعال شدن بعد از ایجاد لخته از خود آزاد می کند. این مواد شیمیایی در حالت طبیعی در موارد آسیب بافتی که پلاکت از رگ خارج شده و ایجاد لخته می کند ، آزاد می شود و باعث بهبود و ترمیم آسیب ، مانند زخم پوستی، پارگی تاندون و یا شکستگی استخوان می گردد. در تکنیک PRP قسمتی از سرم خون بیمار که دارای غلظت بسیار بالا و مشخصی از پلاکت است، از آن جدا شده و بلافاصله به محل آسیب دیده تزریق می شود. اغلب تعداد دفعات سه تا پنج بار بوده و با فاصله ی سه تا چهار هفته تکرار می گردد. عمده ی موارد مصرف این روش،در آرتروز مفاصل، آسیب تاندون، زخمهای کهنه و جوان سازی صورت است.

تزریق بافت نرم:

در این روش با پیدا کردن محل التهاب در اطراف مفصل، تاندون و یا عضله، مواد ضد التهابی به همراه مواد بی حس کننده در آنجا تزریق می گردد.



دسته: مقالات / کلینیک ستون فقرات و پاسچر / فیزیوتراپی | تعداد بازدید از مطلب : 1098 | تعداد نظرات : 0

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
ارسال یک نظر
مشاهده ی نظرات
بستن پنجره
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
بستن پنجره

آمارگیر وبلاگ