x99dafq7

گردن بند طبی - قسمت 2 -Air neck traction


 

گردن بند طبی - قسمت 2 -Air neck traction


تغییر قوس و تخریب غضروف دیسک‌های بین مهره‌ای باعث می‌شود مهره‌های گردن به هم نزدیک‌تر شده وفشار روی مفاصل خلفی گردن افزایش پیدا کند. با گذشت زمان این تغییرات باعث بروز آرتروز مفاصل مهره‌ها درناحیه گردن می‌شود،که تخریب دیسک‌های گردن و بیرون‌زدگی آن‌ها را در پی دارد و باعث فشار به ریشه‌های عصبی گردن می‌شود. این اختالالت می‌توانند باعث گردن‌درد، دردهای تیرکشنده به ناحیه شانه و دست‌ها و سردرد شوند. در این شرایط، عضلات اطراف گردن شروع به سفت شدن می‌کنند تا حرکت گردن را کمتر کنند وازآسیب بیشتر به بافت‌ها جلوگیری کنند. این سفتی عضلات گردن با گذشت زمان، خود باعث درد و نارحتی بیشتری در این ناحیه می‌شود. گردن‌بند کشش دهنده گردن با قرار گرفتن دور گردن، به زیر سر و روی شانه‌ها قرار می‌گیرند و به وسیله پمپ هوایی که به گردن‌بند متصل شده می‌توان ارتفاع گردن‌بند و میزان فشار طولی که به گردن وارد می‌شود را تنظیم کرد.
نحوه استفاده : بیمارمی‌تواند با استفاده ازیک پمپ دستی،گردن‌بند را از هوا پر کند. میزان باد شدن این وسیله بنا به وضعیت بیمارقابل تنظیم است. کشش ایجاد شده به آرامی عضلات را شل می‌کند، فشارمهره‌هابرروی عصب راکاهش می‌دهدواز وزنی که سر روی مهره‌های گردن وارد می‌کندمی‌کاهد. این گردن‌بند طبی مجهز به دو نوار چسبنده قابل تنظیم در بالا و پایین لایه ها است تا برای هر سایز گردنی قابل استفاده باشد. هنگامی که وسیله به اندازه دلخواه باد شد، ساچمه تعبیه شده درمسیر لوله،مانع ازخروج هوا به بیرون می‌شود.
دستگاه Air neck traction
انواع مختلفی دارد . نوع بادی آن دارای یک پمپ برای باد کردن لایه ها و دو نوار چسبی قابل تنظیم در بالا و پایین لایه ها است. این دو ابزارباعث میشود تا این دستگاه برای هر سایز گردنی قابل استفاده باشد. هنگامی که وسیله به اندازه کافی باد شد، ساچمه تعبیه شده مانع ازخروج هوا به بیرون میشود.
مکانیزم :
کشش اعمال شده به گردن از طریق گردن‌بند باعث حذف وزن سر از روی گردن شده وزمینه استراحت بافت‌های گردن وترمیم آن‌هارا فراهم می‌سازد. از سوی دیگر این عمل باعث ُشل شدن عضلات گردن می‌شود و احساس راحتی بیشتری را برای بیمار فراهم می‌آورد که در نهایت با اعمال کشش بیشتر می‌توان فاصله مهره‌هایی که دراثر تخریب دیسک‌هاکم شده، به حالت طبیعی بازگرداند وفشار وارده به رشته‌های عصبی گردن راکاهش داد. این امر می‌تواند دردهای تیر‌کشنده به شانه و دست‌ها را بهبود بخشد.
ساختار نوع بادی: گردن بند کشش دهنده گردن از پوشش لطیف وچند الیه بالش مانندی از پارچه ساخته شده است. این وسیله سبک وزن است و هنگامی که باد آن خالی میشود میتوان آن را به سهولت جابجا کرد و در سفر یا هر زمان و مکان دیگری از آن استفاده کرد.
توجـه
باید توجه داشت که کشش مذکور درخصوص جراحات تازه، تورم و التهاب، کارایی ندارد.

گردن بند طبی - قسمت 2 -Air neck traction


دسته: مقالات / کلینیک ستون فقرات و پاسچر / بیومکانیک | تعداد بازدید از مطلب : 3760 | تعداد نظرات : 0

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
ارسال یک نظر
مشاهده ی نظرات
بستن پنجره
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
بستن پنجره

آمارگیر وبلاگ