x99dafq7

کدام بالش طبي به درد شما مي‌خورد؟


بالش طبی

کدام بالش طبي به درد شما مي‌خورد؟



بالش‌هاي طبي به 2 دسته اصلي فوم‌دار و بادي تقسيم‌بندي مي‌شوند. توصيه بيشتر متخصصان، استفاده از انواع فوم‌دار است اما نوع بادي اين بالش‌ها هم به علت حمل و نقل آسان براي مسافرت يا استفاده داخل ماشين بسيار مناسب است. بالش‌هاي فوم‌دار که به نام «بالش‌هاي هوشمند» هم معروف هستند، برحسب تغييرات هواي محيط، تغيير حالت مي‌دهند. بگذاريد کمي ساده‌تر برايتان بگويم. اگر از يک بالش هوشمند دور گردن يا زير سر خود استفاده کنيد، آن قسمتي از بالش که گودي گردن‌تان را پر مي‌کند، برجسته مي‌ماند و ساير قسمت‌ها (مخصوصا بخشي که وزن اصلي سرتان روي آن است) کمي فرو مي‌رود و بعد از اينکه شما بالش را از زير سر يا دور گردن‌تان برداشتيد، کاملا به شکل اوليه‌اش بازمي‌گردد.

کدام بالش طبي به درد شما مي‌خورد؟

بالش‌هاي طبي بنا به کارايي و قيمت‌شان به انواع زير دسته‌بندي مي‌شوند:

بالش‌هاي دورگردني: اين بالش‌هاي U شکل در دو نوع بادي و فوم‌دار در بازار موجودند و گزينه‌اي‌ مناسب براي افرادي است که گردن‌درد دارند و مي‌خواهند (يا مجبورند) با کامپيوتر کار کنند يا به مدت طولاني در ماشين باشند. هنگام استفاده از اين بالش‌ها، سنگيني سر روي بالش مي‌افتد و گردن مجبور به تحمل کردن فشار اضافي نمي‌شود.

• قيمت: قيمت بالش‌هاي فوم‌دار دور گردن 10 هزار تومان است و نوع بادي، 2 هزار تومان. انواع معمولي و غيرطبي آنها که با الياف ويسکوز پر شده‌اند هم بين 4 تا 6 هزار تومان هستند.

بالش‌هاي مخصوص خواب: اگر بخواهيد بالش طبي مخصوص خواب بخريد بايد گزينه مورد نظرتان را از بين انواع هوشمند يا همان فوم‌دار آنها انتخاب کنيد. بالش‌هاي بادي مخصوص خواب چندان طبي نيستند و کارکرد خارق‌العاده‌اي هم ندارند.

• قيمت: قيمت اين بالش‌هاي فوم‌دار در بازار بين 16 تا 44 هزار تومان است و علت اين تفاوت قيمت‌ اين است که در انواع 16 هزار توماني از ابر معمولي به جاي فوم هوشمند استفاده شده و نوع 33 هزار توماني هم کالايي چيني است. در نوع 44 هزار توماني که استانداردترين مدل بالش مخصوص خواب است از فوم هوشمند استاندارد و مناسب استفاده شده است. تفاوت بارز بين بالش‌هاي هوشمند مخصوص خواب و بالش‌هاي معمولي که شايد خيلي از ما هنگام خواب از آنها استفاده مي‌کنيم، اين است که اين بالش‌ها صاف و يک تکه نيستند. بخش پاييني اين بالش‌ها کمي برآمده‌تر از ساير بخش‌هايش است تا بتواند به راحتي گودي گردن را پوشش دهد.

بالش‌ مخصوص زانودرد: اين نوع بالش طبي گزينه مناسبي براي افراد مبتلا به زانودرد است. دکتر تقي‌ بغدادي، ارتوپد، در باره اين بالش‌ها مي‌گويد: «وقتي فردي زانودرد دارد و هنگام خوابيدن هم به پهلو مي‌خوابد، سايش زانوها روي يکديگر سبب تشديد دردش مي‌شود و بنابراين استفاده از اين بالشتک‌هاي مخصوص زانودرد مي‌تواند براي جلوگيري از افزايش درد زانوهايش بسيار موثر باشد.»

• قيمت: اين بالش‌ها غالبا حول‌وحوش 15 هزار تومان قيمت دارند.

4 بالش‌ مخصوص بارداري: شايد از بين بالش‌هاي طبي، اين نوع‌اش از همه ناشناخته‌تر و عجيب‌تر باشد اما اگر تجربه مادر شدن را داشته باشيد خيلي خوب مي‌دانيد که سنگيني شکم مخصوصا در ماه‌هاي آخر بارداري باعث مي‌شود که مادر باردار در طول خواب کمي اذيت شود، بنابراين طراحي و توليد بالش‌هاي بارداري به دليل اين بوده که اين بالش زير شکم خانم‌هاي باردار در طول مدت خواب البته وقتي که به پهلو خوابيده‌اند قرار گيرد و وظيفه تحمل سنگيني شکم را به عهده گيرد تا مادر بتواند با خيالي آسوده لذت يک خواب راحت را تجربه کند. • قيمت: اين بالش‌ها با قيمت تقريبي 15 هزار تومان در کليه داروخانه‌ها در دسترس است.

بالش‌هاي گرد مخصوص نشستن: خيلي از افراد به علت کمردرد يا بنا به هر دليلي نمي‌توانند روي سطوح سفت بنشينند. بالش‌هاي گود تو خالي که در دو نوع فوم و بادي در بازار موجود هستند، مي‌توانند تا حد زيادي مشکل اين گونه افراد را حل کنند. • قيمت: انواع بادي اين بالش‌ها 7500 تومان و نوع فوم‌دارشان 11 هزار تومان است.

طرز استفاده از بالش‌هاي طبي

بالش‌هاي طبي، به‌ويژه آنهايي که مخصوص زير سر گذاشتن هنگام خواب هستند، معمولا باروکش‌هاي روشن و کرم‌رنگ در بازار موجود هستند و تمام انواع‌شان هم قابل شستشو هستند اما براي اينکه بالش‌تان عمر مفيد بيشتري داشته باشد و ديرتر رنگ و رويش برود و کهنه شود، بهتر است خودتان با يک روبالشي دور آن را بپوشانيد. اين‌طوري‌ مي‌توانيد هر دو هفته يک بار خيلي راحت، روکش آن را باز کنيد و بشوييد؛ بدون اينکه آسيبي به بالش‌تان برسد. بالش‌هاي بادي را به هيچ عنوان با دهان باد نکنيد. اين کار باعث انتقال بسياري از ويروس‌ها و بيماري‌ها بين اعضاي خانواده مي‌شود. مي‌توانيد براي باد کردن اين نوع بالش‌ها از يک تلمبه دستي کوچک خانگي استفاده کنيد. براي جلوگيري از سوراخ شدن هم بايد آنها را روکش کنيد و کمتر بادشان کنيد.

کدام بالش طبي به درد شما مي‌خورد؟

 



دسته: مقالات / کلینیک ستون فقرات و پاسچر / بیومکانیک | تعداد بازدید از مطلب : 2513 | تعداد نظرات : 0

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
ارسال یک نظر
مشاهده ی نظرات
بستن پنجره
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
بستن پنجره

آمارگیر وبلاگ