x99dafq7

موثرترین درمان دیسک کمر


دیسك كمر چیست ؟

موثرترین درمان دیسک کمر



دیسك غضروفی است كه بین دو مهره قرار گرفته است و همچون فنری از فشار مهره بالایی كمر به مهره پایینی جلوگیری به عمل می‌آورد، اما زمانی دچار دیسك كمر می‌شویم كه به دلیل ورزش سنگین، چاقی، تصادفات، موارد مادرزادی، جابه‌جایی مهره‌ها، آرتروز و بالابودن سن، دیسك دچار ضایعه شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و محتویات داخل آن بیرون می‌زند.

نشستن و راه رفتن، همراه با درد

دیسك كمر از دردهای مزمنی است كه بیش از 60 درصد افراد جامعه و بخصوص زنان شاغلی را كه پشت‌میزنشین هستند، گرفتار می‌كند.

در میان ورزشكاران؛ اسب‌سواران، بازیكنان فوتبال، ژیمناستیك‌كاران، كشتی‌گیران و وزنه‌برداران بیش از دیگران گرفتار این بیماری می‌شوند.

درمان دیسک کمر

درصد زیادی از مبتلایان به دیسك كمر احتیاجی به عمل جراحی ندارند و با تغییر الگوی زندگی و انجام تمرینات ورزشی و به كارگیری دستگاه‌ها و وسایل كمكی و روش‌های موجود در حیطه تخصصی طب فیزیكی بهبود می‌یابند.

مبتلایان به دیسك از مصرف مواد غذایی كه طبع سردی دارد،مصرف گوشت گاو و لبنیات تهیه‌شده از شیر گاو و سایر مواد غذایی كه طبع سرد دارد، مثل بادمجان و گوجه‌فرنگی به مبتلایان به دیسك كمر توصیه نمی‌شود، چرا كه این دسته از خوراكی​ها باعث تحریك درد می‌شود.

درصورت درمان‌نشدن بموقع دیسك كمر، به مرور زمان آب دیسك كمتر می‌شود و در معرض پارگی قرار می‌گیرد، اما با به‌كار‌گیری تكنیك‌های درمانی طب فیزیكی و اصلاح روش زندگی، این بیماری در بسیاری موارد قابل درمان خواهد بود.

موثرترین درمان دیسک کمر

 



دسته: مقالات / کلینیک ستون فقرات و پاسچر | تعداد بازدید از مطلب : 1238 | تعداد نظرات : 0

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
ارسال یک نظر
مشاهده ی نظرات
بستن پنجره
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
بستن پنجره

آمارگیر وبلاگ