x99dafq7

دیگر نگران گچ گرفتن دست بعد از شکستگی نباشید ...


 

 

اگر تا کنون عضوی از بدن تان شکسته باشد، حتما درک می کنید که قالب های ترمیمی همچون آتل و مخصوصا گچ طبی تا چه حد ناخوشایند هستند. آنها سنگین اند، ناراحت کننده اند و البته یک بوم نقاشی خام و رایگان برای دوستان تان به حساب می آیند. اما انواع فایبر گلاس و پلاستری که اکنون به جای گچ استفاده می شوند، هم ارزان تمام می شوند و هم آنقدر خوبند که دیگر کسی به دنبال سرمایه گذاری روی ابداعات تازه نباشد.

دیگر نگران گچ گرفتن دست بعد از شکستگی  نباشید ...



سال گذشته در یک نوآوری زیبا و شیک جیک ایویل قالبی برای آسیب دیدگی‌های ناشی از شکستگی طراحی کرد و آن را «پوسته» نامیده است. گذشته از ظاهر زیبا، این قالب مانع وارد شدن ضربه به محل آسیب دیده می‌شود. از همه مهمتر معضل نرسیدن نور و هوا در مدت زمانی‌که دست در قالب‌های گچی معمولی بود را نیز حل کرده است، و فرد می‌تواند براحتی دوش بگیرد .این محصول زیبا و کارآمد بهداشتی و قابل بازیافت است. قالب‌های جدید «پوسته» توسط پرینترهای سه بعدی پرینت گرفته می شوند. این نوآوری توانسته است حرفه پزشکی را با هنر تلفیق کند جیک ایویل توانست با استفاده از فناوری سه بعدی یک اتل سبک، قابل شست شو و محکم را بسازد. که پوست نفس بکشد؛ گچ‌های معمولی باعث نرسیدن هوا به پوست می‌شدند و همچنین آن گچ‌ها سنگین، خارش‌آور و حساس به آب بوده‌اند اما این گچ سبک است، هیچ گونه خارشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند و در برابر آب بسیار مقاوم است.

دیگر نگران گچ گرفتن دست بعد از شکستگی  نباشید ...



این طراح جوان ابتدا کار را با مطالعه در خصوص ساختمان استخوان شروع کرد. وی دریافت که شکل ساختمانی میله میله مشبک که فرم دهنده بافت داخلی استخوان است، می تواند بهترین ایده برای محصولش باشد. «به این دلیل الگوی کورتکس را از ساختمان لانه زنبوری الهام گرفتم که طبیعت همیشه بهترین پاسخ ها را در خود دارد. این شکل طبیعی علاوه بر تجسم کیفیت، به کورتکس اجازه می دهد ضمن استحکام کافی، سبک هم باشد. درست مانند استخوانی که قرار است از آن محافظت کند.

دیگر نگران گچ گرفتن دست بعد از شکستگی  نباشید ...



طبق ایده آقای اویل قرار است هر بیمار ضمن عکس برداری اشعه ایکس از عضو شکسته، تصویر سه بعدی آن را هم تهیه کند. سپس می تواند با یک برنامه کامپیوتری الگو و ساختمان قالب را تعیین کند. علاوه بر این هنگام تهیه قالب می توان برای نواحی از بدن که دچار شکستگی شدیدتر شده اند، از مواد متراکم تر استفاده کرد. قالب های تولیدی با این روش از جنس پلاستیک نایلون هستند و معمولا ۳ میلیمتر ضخامت داشته و کمتر از ۵۰۰ گرم وزن دارند.

دیگر نگران گچ گرفتن دست بعد از شکستگی  نباشید ...

 

 

 



دسته: مقالات / بیومکانیک | تعداد بازدید از مطلب : 2996 | تعداد نظرات : 0

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
ارسال یک نظر
مشاهده ی نظرات
بستن پنجره
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
بستن پنجره

آمارگیر وبلاگ